Sunday, March 6, 2016

Sněhový koláč




  INFORMACE


·         pečené


SUROVINY


 TĚSTO

·         vločky – 400 g – cca 2 hrnky – já použila ovesné
·         tvaroh – 2 vaničky
·         žloutky – 3 kusy
·         sladidlo – 3 polévkové lžíce – já použila rýžový sirup
·         mléko – 100 ml – dle oka na zředění těsta – konzistence by neměla být moc řídká
·         prášek do pečiva

SNÍH

·         bílky – 3 kusy
·         šmakoun – 1 balení – 200 g
·         jablka – 2 kusy
·         skořice – špetka na ochucení


POSTUP


TĚSTO

            Všechny suroviny na těsto smíchejte ve větší misce a vylijete na plech vyložený pečícím papírem. Vločky s tvarohem je dobré rozmixovat nebo vločky nahradit například ovesnou moukou, pokud vám vadí velké kusy vloček.

SNÍH

            V druhé misce vyšlehejte z  bílků tuhý sníh. Umyjte si misku od těsta a v té rozmixujete jablka a šmakouna. Tyto dvě suroviny můžete také nastrouhat. Poté zlehka přimíchejte vyšlehaný sníh a můžete vylít na těsto. Sníh bych už ničím nezdobila, protože pak hrozí propadnutí sněhu. Vložte do předehřáté trouby na 180 °C a pečete zhruba 30-40 minut.


TIPY A TRIKY


·         Do těsta můžete přidat i bobulovité ovoce, já použila černý rybíz. Dá to tomu skvělou osvěžující chuť.
·         Jak už jsem uváděla, vločky můžete předem rozmixovat na mouku, těsto pak bude jemnější. Vločky lze použít jakékoliv, já použila univerzální ovesné, kterými se nic nezkazí.
·         Pro mlsné jazýčky lze dát do sněhové části i trochu sladidla, ale já mám raději variantu, že na upečený koláč dám trochu marmelády, která svou práci dokonale odvede.




Přeji dobrou chuť!

No comments:

Post a Comment